29 June 2014

CERITA DARI HATI

In The Name Of ALLAH The Most Gracious The most Merciful

Assalamualaikum and hi beautiful creature ! Salam Ramadhan al-Mubarak to all muslimin and muslimat. Happy fasting uolss. Perbanyakan amal ibadat untuk bulan yang  penuh barakah ini. Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menyambut bulan yang penuh mulia ini.

Sebelum kita mencapai kejayaan atau memperoleh sesuatu, pasti perlu tempuh dengan pelbagai dugaan. Betul kan? Dan sekarang kiera dalam situasi begitu. Perasaan serabut yang bermain dalam fikiran menyebabkan aku sampai satu tahap berfikir " should I give up?" Rasa tak sanggup dengan dugaan yang diberi. Kadang sampai dah tak tahu nak luahkan apa yang ada dalam hati ini. Pedih, sakit, terseksa ? semua cukup. Menangis jangan cakaplah. Seharian menangis pun takpe. Tapi bila difikirkan balik, kenapa aku tak kuat dengan dugaan ni? Mungkin dengan dugaan ni, aku akan menjadi seorang yang lebih kuat, lebih tabah, mampu kawal perasaan, dan lebih penyabar.

Okay aku taknak luahkan lagi apa yang terbuku dalam hati ni. Biar Allah saja tahu apa yang aku rasa dan alami. Okay taknak sesedih first ramadan ni. Sepatutnya ceria, bertenaga, bergembira dan ber ber ber :P


Its time to away from the keyboard. Got to go people. I'll update another post. Thanks fer reading this annoying post (;

No comments: